torsdag 22 november 2012

Får man sova i smoking?

God afton, bästa läsare!

Ja, uppdateringarna sker långsamt för tillfället, men jag har en hel del på gång. Dessutom är min kamera hos doktorn så snart kanske bilderna får högre klass.

Dagens inlägg är förhållandevis banalt men bättre än ingenting skulle jag påstå.

För i afton var nämligen första gången jag bar min smoking utanför hemmets vrå. Och jag skall tala om för dig att det var alldeles fantastiskt.

Även om min smoking-ensamble varken var komplett eller korrekt så har jag sällan känt mig så välklädd som jag kände mig i smokingen. Förvisso är jag en förespråkare av att fracken är det stiligaste en man kan bära, men smokingen har minsann en säker plats i herrgarderoben.

Först skall jag förklara vilket tillfälle jag vågade träda in i smokingen för. Studentkören Pedavoces gav en konsert i Pedersöre kyrka, och de sjunger alltid i frack - om man kan kalla det för frack då flugorna är färdigknutna. Eftersom värdarna för evenemanget bar frack så ansåg jag mig lätt kunna bära smoking utan att vara överklädd, eftersom smokingen tekniskt sätt kommer under fracken på formalitetsstegen.

Det har aldrig varit någon hemlighet att jag trivs i skräddade kläder (kostymer och kavajer), och aldrig har jag slitit av mig kostymen då jag kommit hem från något evenemang. Det har för mig aldrig känts som om axlarna skulle vara olustiga, att armarna blir orörliga eller att det blir förskräckligt varmt. Smokingen var minsann inget undantag.

Jag vill därför ställa frågan, får man sova i smoking? Det är så otroligt bekvämt!

Aftonens skrud

Tackar som läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar