onsdag 12 december 2012

Fyra bilder, två dygder

God natt bästa läsare!

Jag säger det gång på gång, men det tål att upprepas. Det uppskattas verkligen att ni kikar in här på kulturbloggen med jämna mellanrum. Så många läsare som jag har är jag inte värd med den långsamma uppdatering som sker här.

Hur som helst har jag två stycken dygder som jag nu vill dela. Och också illustrera med fyra bilder.

Den första dygden är hållning. Min gode vän Johans mycket dåliga hållning fick oss att inse att det verkligen är viktigt att inte sitta hur som helst då man bär kostym.

Fel
Rätt












Den andra dygden är egentligen ingen dygd utan mest en ursäkt för mig att få visa upp min smoking-
ensamble. Men dygden lyder i princip att komma ihåg att vissa plagg helt enkelt är underkläder, och inte bör bäras överst. Dessa plagg är traditionellt sätt till exempel skjorta, hängslen och väst. Dock har det blivit mycket modernt att bära dessa mycket synligt.

Fel
Rätt




















I afton smoking, i morgon frack. Vad månne sker på torsdag? Läs vidare så får du veta.

Tackar som läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar