måndag 11 augusti 2014

En Österbottnisk gentleman - Prolog

Bästa läsare!

Är det inte förbryllande med gentlemannamässighet. Vad är det? Varifrån kommer det? Och inte minst: hur blir man en?

Under många långa år har jag enträget trängt djupare in i denna skog av vilda teorier och påståenden.  Jag har letat under varje sten, i varje trädkrona och frågat varje liten fågel om inte de har svaret.

Ett bra tag nu har jag funderat på att dela med mig av den kunskap som jag till sist erhållit. Och detta är resultatet. Tillsammans skall vi skrapa på den traditionelle västerländske gentlemannens yta och se vad han vill dela med sig av.

Jag gör inga anspråk på att själv vara den gentleman som beskrivs, han är blott och allena mina ideal. Serien är inte heller uttömmande eller på något sätt en komplett beskrivning av hur du finner målet, den vill inspirera och motivera.

Välkommen till En Österbottnisk gentleman! En serie i åtta delar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar