onsdag 13 augusti 2014

Tro på det goda

Vad är det goda du tror på? Ställ upp som kandidat om du vill påverka hur kyrkan använder sina pengar för att göra gott.

Öh...?

Jag hoppas då innerligt att det är vår Herre och Frälsare Jesus Kristus, det högsta goda, hela universums härskare, Messias och Guds offerlamm du tror på om du tänker vara med i församlingsvalet! Sedan må kyrkan använda sina pengar till Herrens ära.



Kyrkan behöver just dig. Som förtroendevald i församlingen har du makt att påverka. Det behövs förtroendevalda i alla åldrar, kvinnor och män med olika visioner och synpunkter.

Några tankar väcktes i mig...

Det var min barndomsdröm att bli präst. Hela mitt liv har jag följt med min far på hans predikoresor runt om i landet - senast nu i mars. Jag har iakttagit och studerat, hur kan också jag bli en god predikant? Vid 15 års ålder började fingrarna på allvar klia men jag bestämde mig för att aldrig någonsin ens tänka tanken att bestiga en predikstol innan jag läst igenom hela Bibeln.

Tre år senare var uppdraget slutfört men jag bävade inför Allsmäktig Gud att predika hans ord. Nej, inte jag, någon annan må göra det! Som 21 år gammal har jag nu predikat två gånger. Båda gångerna har kallelserna kommit till mig utan eget initiativ, därför har jag till sist sett mig kallad och axlat ansvaret som förkunnare av Guds ord.

Jag önskar att alla som ställer upp i församlingsvalet känner samma bävan. Det är inte precis elevkårsstyrelsen du vill vara med i.

Men låt allt ske på ett värdigt sätt och med ordning.
- 1 Kor 14:40

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar